Calea ferată – un mijloc ecologic de transport

Lupta ministrului Transporturilor cu autostrăzile, pe un tronson creditat de UE ca fiind unul ecologic, după ce proiectanții au spus că au plantat pe hartă și câteva zeci de panseluțe, mi se pare o parodie. Un alt ministru, mult mai chibzuit, vedea o linie ferată, care să facă legătura dintre munteni și moldoveni sau dintre bucureșteni și polonezi. Teme diferite de gândire și de abordare a unui subiect ce pare arzător. Între timp, trasportul rutier se dezvoltă haotic, în detrimentul transportului feroviar, care este sau cel puțin a fost, ecologic, ieftin și sigur. De ce a căzut în dizgrație transportul feroviar? Pentru interesele ascunse din spatele acestei mașinării. Fabrici de camioane, interesele producătorilor de combustibil, producătorii de autoturisme și nu în ultimul rând, mica ciupeală la vămuire, ca să nu-i spunem pe șleau, evaziunea fiscală.  

Modernizarea transportului pe calea ferată poate fi un proiect de țară. Un proiect pentru viitor, un exemplu de urmat pentru întreaga lume, în care toată inteligența inginerilor să se bazeze pe un principiu de bază, a celor care au optat pentru prima dată în istorie pentru acest tip de utilizare a mașinăriilor abia inventate. Și aici ne referim la locomotivele cu aburi. Nu este greu de modernizat transportul feroviar. Nu a fost nici comunist și nici vechea gardă, de care se tem unii, nu mai există. Sunt doar interese meschine, ce țin doar de bani.